אלטרנטיבלי

אתר הבית של ליסה גרוסמן

אימון אישי אונליין לילדים ומבוגרים עם הפרעת קשב וריכוז ברעננה

ליסה גרוסמן, M.A.,M.Ed - פסיכולוגית ומאמנת אישית הוליסטית.
מומחית באבחון וטיפול בבעיות קשב וריכוז של מבוגרים וילדים.
טיפול אינטגרטיבי המשלב שפע אסטרטגיות לוויסות הקשב, אימפולסיביות, התמדה וביטחון עצמי.
בעלת עשרות שנים של ניסיון באבחון, באימון ובהכשרה של מאמנים מקצועיים להפרעת קשב וריכוז.
חדש! אימון אונליין מרחוק

ערוץ הוידאו של ליסה גרוסמן נמצא כאן

שיטות היעוץ שלי

מעל 30 שנות ניסיון כפסיכולוגית מומחית בתחום ליקויי למידה, מנחה קורסים באוניברסיטת בר אילן באימון ADD ואימון הורים, מדריכת מאמנים ומאמנית בכירה מוסמכת MCIL של לשכת המאמנים הישראלית.

כלים טיפוליים:
- אימון קוגניטיבי לחשיבה חיובית
- עיצוב התנהגות
- EFT
- Mindfulness / מיינדפולנס
- דמיון מודרך
אימון תפקודיים ניהוליים - אימון כישור מוח - חיזוק יכולת התכנון המיקוד במטרה ושליטה ריגשית.
אימון להרגלי בריאות.
- אימון אונליין - להורים בעידן הבידוד.
- ייעוץ והדרכה להורים במפגש אינטרנטי / טלפון ובשעות נוחות לשיגרה החדשה.
- מיועד במיוחד להורים עם ילדים בעלי הפרעת קשב והתנהגות.

חדש! אימון אונליין מרחוק

ערוץ הוידאו של ליסה גרוסמן נמצא כאן

באילו נושאים אני מייעצת

אימון אישי למבוגרים וילדים בתחומים שונים:
- קבלת החלטות, תקשורת, ניהול זמן, וויסות רגשי, בעיות קשב וריכוז, צמיחה מקצועית ואישית.
- הדרכת הורים: כלים לארגון רוטינות, תקשורת אפקטיבית, טכניקות עיצוב התנהגות לשיפור מוטיבציה ומשמעת.
- ילדים ומתבגרים: כלים קוגניטיביים לשיפור המודעות העצמית, לקיחת אחריות, שליטה רגשית, ניהול אימפולסיביות, מיקוד במטרות, כישורים חברתיים.
- סטודנטים: הרגלי למידה, ניהול רוטינות התארגנות, שליטה בהתמכרויות.
- מנהלים עם הפרעת קשב: שיפור תפקודים ניהוליים, ניסוח מטרות, ניהול הקשב בשיחה ובמפגשים, עמידה בלו"ז, שיפור אסרטיביות, ניהול יחסי גומלים תקינים עם שותפים.
- זוגות עם ADHD/ADD לאחד או שני בני הזוג: אסטרטגיות לשינוי דפוסי אינטראקציה בין בני הזוג.

אימון אונליין - להורים בעידן הבידוד
יעוץ והדרכה להורים במפגש אינטרנטי / טלפון ובשעות נוחות לשיגרה החדשה.
מיועד במיוחד להורים עם ילדים בעלי הפרעת קשב והתנהגות.
האימון כולל רכישת אסטרטגיות פרקטיות:
- כיצד לשתף את הילד בתכנון רוטינה ובפתרון בעיות.
- כיצד להגיב להתנהגות של הילד בצורה יעילה.
- כיצד להשתמש ב"מוח החושב" במקום ה"מוח המגיב".
- כיצד להיות פרו - אקטיביים ולא רי אקטיביים.

ערוץ הוידאו של ליסה גרוסמן נמצא כאן

ספר מאמן המחשבות

בטוח שאתם דואגים לבריאות הפיזית והמנטלית של הילדים שלכם.
מלמדים אותם כל מיני דברים ונושאים חדשים שלא ידעו קודם.
מה שהכי חשוב בעידן הזה הבריאות הנפשית / מנטלית ואיך שאנחנו תומכים בה.

בעזרת הספר מאמן המחשבות:
* תוכלו ללמד את הילדים כיצד המוח עובד.
* מה הוא המקור של המחשבות ואיך ניתן לעזור לעצמינו לחשוב חיובי בזמן שכל העולם שלילי.
* תוכלו לאמן את הילד וגם את עצמכם
* איך לנהל.
* איך לקבל את הרגשות וההתנהגות.
הספר נכתב בשבילכם ההורים כמדריך לחשיבה חיובית וממוקדת מטרה

להזמנות התקשרו- טלפון: 072-2285496
משלוחים מהירים לכל חלקי הארץ - עד הבית שלכם עם שליח דואר

לחץ להזמנת הספר

אימון אישי אונליין

חדש! כדי לתת מענה לצורך הקיים לקבלת יעוץ אישי וטיפולים מרחוק אני מאפשרת לקבל שרות מלא מרחוק!
אימון אונליין - להורים בעידן הבידוד
יעוץ והדרכה להורים במפגש אינטרנטי / טלפון ובשעות נוחות לשיגרה החדשה.
מיועד במיוחד להורים עם ילדים בעלי הפרעת קשב והתנהגות.
האימון כולל רכישת אסטרטגיות פרקטיות:
- כיצד לשתף את הילד בתכנון רוטינה ובפתרון בעיות.
- כיצד להגיב להתנהגות של הילד בצורה יעילה.
- כיצד להשתמש ב"מוח החושב" במקום ה"מוח המגיב".
- כיצד להיות פרו - אקטיביים ולא רי אקטיביים.

אימון טלפוני, זום או FaceTime הוא אלטרנטיבה מעשית ואפקטיבית לאימון פנים אל פנים, במיוחד עבור לקוחות שאינם יכולים להיפגש ברעננה.
למידע נוסף או לפגישת ייעוץ חינם צרו איתי קשר.
טלפון: 072-2285496
וניפגש ב - זום Zoom.

אימון מנהלים


מנהל חייב לשדר תכונות כמו אסרטיביות, העזה, הקשבה לזולת, נחישות, מיקוד במטרה ושליטה עצמית.
במילים אחרות, מנהל חייב להיות בעל אינטליגנציה רגשית גבוהה. אינטליגנציה רגשית הינה היכולת לווסת רגשות על מנת להגיע למטרות.
האתגר של מנהלים רבים בעלי הפרעת קשב הוא לנהל את עצמם. המטרה של אימון מנהלים הינה חיזוק ה"תפקודים הניהוליים" שלהם. תפקודים אלה נמצאים באונה הקדמית של המוח והם אחראיים לאינטליגנציה הרגשית. התפקודים ניהוליים,Executive Functions , כוללים את היכולת לסנן הסחות, לנסח מטרות ברורות, למתן רגשות ותגובות, לארגן משימות לפי סדר עדיפות, ולהתנהל ללא דחיינות במסגרת לו"ז.
מנהלים בעלי הפרעת קשב הם בדרך כלל אנשים בעלי כריזמה, יצירתיות, ודחף פנימי להצליח. עם זאת, בגלל קשיי קשב, הם נשלטים לפעמים על ידי אימפולסיביות, נטייה להשתעמם בקלות, רגשנות ודאגנות יתר.
למנהל בעל הפרעת הקשב יש אישיות מפוצלת: בחוץ- נראה שיש לו הכול, בית, משפחה, מעמד מכובד בעבודה, בפנים - הוא חסר רוגע, עצבני ולפעמים מתאר את עצמו כ"משוגע". התכונות החיוביות שלו, כמו יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסה לעיתים מחבלות ביכולתו להתנהל בצורה רציונאלית. הרעיונות בראשו מתפוצצים כמו פופקורן, כל חצי שנייה צץ רעיון אחר וקשה לבחור ביניהם. הוא מלא מרץ אבל להתעייף מהר. הם עלולים לקחת סיכון במקום להיזהר, ולהבליג במקומות בהם דווקא נכון להסתכן, להגיב כשצריך לשתוק ולא להגיב כשצריך לדבר.
החסך בתפקודים ניהוליים מוביל לתחושות הצפה וסטרס כרוניים.

מטרת אימון מנהלים היא לשפר תפקודים ניהוליים. בתהליך האימון, המנהל רוכש מיומנויות של וויסות עצמית, כגון הצבת גבולות בריאים, הקשבה פעילה, ולקיחת פרספקטיבה מרוחקת.
הכלי העיקרי של המאמן הוא שאלות עוצמה, כמו "אם יכולת להתחיל מחדש – מה היית רוצה לשנות בהתנהגות שלך? "על מה אתה צריך לוותר כדי להשיג את השינוי? ו-,מה אתה צריך ממני, המאמנת, כדי להצליח?"
האתגר של מנהל הוא לבחור נכון, לשמר אנרגיות, ולנהוג בסבלנות ובעקביות. כאשר מנהלים עובדים עם מאמן שמבין את הנוירו-ביולוגיה של הפרעת קשב והשפעתה על החיים האישיים והמקצועיים, הם מרגישים שמיהוא באמת מבין אותם. מאמן ADD שעובד עם מנהלים, מפחית את תחושת ההצפה ומשדרג תכונות כמו נשיאה באחריות, יעילות, וארגון.
הרווח: ניהול עצמי אמיתי, המבוסס על אינטליגנציה רגשית מפותח.

במה מתמקד אימון הפרעת קשב למנהלים?
1. איתור תופעות של הפרעת קשב המפריעות לשליטה העצמית.
2. בדיקת מצבים בהם קיימת נטייה לאיבוד שליטה.
3. עיצוב אסטרטגיות לכינון הרגלים חיוביים שיחליפו הרגלים מבוססי צורך בהנאה מיידית.
4. גילוי מחשבות אסרטיביות וחיוביות היכולות לאפשר עיכוב תגובה וסיום פעולה.
5. יצירת מבנים לשיפור הנשיאה באחריות.

מהם אסטרטגיות באימון מנהלים?

1. המנהל יכול להיעזר בחמש שאלות כדי לשפר את יעילותו:
(1) מה אני רוצה להשיג?
(2) אילו דפוסי חשיבה יכולים לעכב אותי כגון, פרפקציוניזם
(3) מה ה"תת מטרות" של המשימה שאוכל לתכנן כדי להגביר את תחושת השליטה?
(4) איך אוכל לשמור על המיקוד - מי או מה יכול לעזור לי לסיים?
(5) איך אוכל לעקוב על עצמי באופן אובייקטיבי?

2. עיצוב רוטינה של מעקב יומי עם רישום בסיום יום עבודה: GBL יומי.
G :Good - מה היו הצלחותיי היום?
B : Bad - באילו משימות לא הצלחתי לעמוד?
Learn:L - מה למדתי על עצמי שיכוון אותי מחר לניהול טוב יותר?

3. אסטרטגיה לשליטה בתקשורת קומפולסיבית, המאופיינת על ידי דיבור רציף ללא הפסקות וללא הקשבה לזולת. הדיבור מואץ על מנת לא לאבד את רצף המחשבה. המנהל "הדברן" לומד לתכנן שיחה על-פי מבנה, הכולל: הגדרת הנושא, הפעלת הקשבה תקינה, וסיום שיחה עם סיכום תמציתי. הוא לומד להיות מודע ל"טריגרים" להתפרצויות, לתכנן מראש תגובות אלטרנטיביות רגועות. לסכום, המאמן מלמד את המתאמן לעצור, לחשוב על המטרות והתוצאות של מעשיו ולכוון את מחשבותיו וביצועיו למטרות המוצהרות.

דורון ודורין - מנהלים בעלי הפרעת קשב (ADD)

דורון, סמנכ"ל שיווק מתקשה לשבת במשרדו. הוא מבלה את רוב זמנו מחוץ למשרד בפגישות עם לקוחות פוטנציאליים. דורון נהנה "ללכוד" את הלקוח הבא כצייד, להציפו ברעיונות ובנוסף להתמקד בהמצאת אסטרטגיות אשר יקדמו את החברה. התנהלותו תלויה באנרגיה ובמצב רוחו והוא מצליח להרשים את הנהלת החברה עם ההעזה שלו. למרות המפגשים והיוזמות, דורון מתקשה לסגור עסקאות עד הסוף, בעיקר בגלל נטייתו להתעלם מהפרטים הקטנים הדרושים לניהול סדיר של מעקב אחר ביצוע משימות. דורון הצליח לטפס בסולם ההיררכי בחברה וזכה להערכה בשל היותו יצירתי, נחוש ומוכן ליטול סיכונים. עם זאת, רבים מעמיתיו לעבודה חושבים שהוא אימפולסיבי מידי, ושהוא מגזים בלקיחת סיכונים. מבחינת יחסי אנוש הוא נתפס לעיתים כמנותק , יהיר, וכמי שאינו "מבזבז את זמנו" בשיחות חולין (Small talk). "אין לי סבלנות לאחרים". כאשר דורון חוזר הביתה, הוא ממשיך בשגרת עבודתו כאילו לא עזב את המשרד. הוא זמין לפניות דחופות מצד לקוחות ועמיתיו לעבודה. "הוא מתנהג כמו ילד נוסף בבית", רוטנת אשתו על כך שאינו קשוב לצרכי בני הבית, אינו משתלב בשגרת המשימות המשפחתית והוא מצליח לפנות זמן עבורן רק לאחר בקשותיה החוזרות. "יש לי הכול", הוא אומר לי, "החבילה מושלמת - תפקיד מצוין, משפחה אוהבת וחברים. אך אני מרגיש אבוד. אני מוציא הרבה אנרגיות בשמירה על התמונה המושלמת הזו, אבל איני מצליח עד הסוף. "'אני תמיד נראה כמו כלב הרודף אחר זנבו", הוא מסביר. במקרה של דורון, קיים פער בין המציאות כפי שהוא רואה אותה, לבין תמונת המציאות שרואים הסובבים אותו. דורון מתקשה לעצור את רכבת השדים, להקשיב לעצמו, לצרכיו ולצרכי אחרים.
דורין עובדת מסביב לשעון. בניגוד לדורון, אין לה כל בעיה בישיבה ממושכת במשרד. היא מבלה שעות רבות בכל יום מול המחשב, אך מתלוננת על חוסר מיקוד, נטייה לחולמנות, הסחה, וחוסר הנאה מתפקודה ומתפקידה. במשך שנים היא מצהירה בקביעות שעדיין לא מצאה את מקום העבודה שמתאים לה בדיוק. כל מקום נראה לה "סגור מידי", או "פתוח מידי". המחשבות השליליות "חוגגות" אצלה וגורמות לה לחוש אי שביעת רצון כללית, ולהעביר ביקורת על עצמה ועל שותפיה. יחד עם זאת, היא בעלת רגישות לצרכים של אחרים, ויוצרת קשרי חברות עם קולגות. אולם בגלל הפיזור במחשבות, החלומות בהקיץ, היא מחמיצה לעיתים קרובות את המשימות החשובות באמת. היא נוטה להיות ממוקדת יותר מידי בפרטים הקטנים, ומסתמכת על האדרנלין של הרגע על מנת לעמוד ביעדים, אבל זאת תוך הרבה מרירות ועצבים.
כאשר דורין מגיעה הביתה, תחושות תסכול ממשיך לרדוף אותה. "למה לעזאזל זה מגיע דווקא לי, אחרי שעבדתי כל היום במשרד אני צריכה להמשיך את יום העבודה עד שאני נופלת למיטה באפיסת כוחות". למרות שהיא מחזיקה או-פייר בבית, דורין אינה מרוצה לגמרי, ותמיד היא חסרת שביעת רצון, כתוצאה מהפרפקציוניזם שלה. "אני מותשת, איני יודעת איך לחיות ללא המתח הזה – מצד אחד אני מודעת שהתמכרתי לסטרס, מצד שני, אני מתמוטטת.", מסבירה דורין. כמו דורון, גם דורין עובדת מסביב לשעון במטרה להשלים מטלות שאותן לא הספיקה לסיים במשרד במשך היום.

הספור של דורון ודורין הינו טיפוסי לסיפורם של אנשי מקצוע רבים בתחום הניהול. ככל שהם עולים בסולם המנהלי, ההצלחות מסתירות את ההשפעות השליליות של בעיות הקשב והריכוז. הם מוערכים בגלל היכולות החיוביות של חשיבה אסטרטגית מחוץ לקופסה, ונאמנות לעבודה. אך באופן פרדוקסאלי תופעות אלה מובילות גם לאיבוד שליטה כאשר תכונות אלו אינן מאוזנות.

דורון ודורין הינם בעלי תופעות של הפרעת קשב משני סוגים שונים. דורון בעל תופעות של הסוג ה"מחצין" (Outwardly Expressive), החי את חייו באקטיביות מוגזמת ונוטה להיסחף אחרי הסחות חיצוניות. דורין היא בעלת תופעות של הפרעת קשב מופנמת (Inwardly Expressive), החיה בחוסר רוגע חבוי, שמפריע למיקוד. דורון מתקשה לאזן את חייו עקב משיכה ביולוגית לסכנה ו'אקשן', דורין מתקשה לאזן את חייה בעקבות משיכה ביולוגית ל'אקשן' פנימי – דאגנות, בקרה, ותשומת לב מוגברת לפרטים שנובעת מחרדה. שניהם בעלי קשיים בוויסות הקשב.

דורון למד לאגור את האימפולסיביות בלקיחת סיכונים באמצעות זיהוי הצורך בחיזוקים מידיים כחלק מהפרעת הקשב שלו. בעזרת מאמן אישי, הוא רשם את הטריגרים - הגירויים שמשכו אותו ל 'תחושת היי' ולמד לעכב את המשיכה דרך בדיקת האפקט של בחירתו על הגעה ליעדיו העיקריים. הוא התחיל לעסוק יותר במשימות רוטיניות של תכנון ובקרה יומית. הוא למד כיצד לנווט את יצירתיותו והאנרגיה הגבוהה שלו למטרות ברורות הבנויות על העיקרון של הפרדה בין עיקר ותפל.
דורין, במסגרת אימון מנהלים, למדה כיצד לשלוט בחולמנות ובחוסר הרוגע הפנימי, תוך זיהוי דפוסי חשיבה שליליים ובלתי רלוונטיים. לאחר שמיקדה את תשומת הלב בניהול המחשבות והרגשות, היא מצליחה לנווט את כישוריה למטרות חיוביות שהעצימו את האמון בעצמה ובתפקידה. בכדי למזער את הדחיינות, היא למדה לקבוע דדליינים מלאכותיים, לחלק פרויקטים ל 'שלבי תינוקת' ולתת לאחרים את האחריות לתיקונים.

אימון אישי אונליין
יעוץ והדרכה להורים במפגש אינטרנטי / טלפון ובשעות נוחות לשיגרה החדשה. מיועד במיוחד להורים עם ילדים בעלי הפרעת קשב והתנהגות.
צרו קשר לקבלת טיפול
אימון להצלחה
בעזרת אימון אישי התנהגותי מותאם אני יכולה לשפר את המצב, להוביל אותך להצלחה, להבין מהם היעדים והמטרות, וכיצד להשיג אותן!
צרו קשר לקבלת טיפול

קישורים מהרשת

אימון בהתאמה אישית
אווירה קסומה ותומכת
מאות מטופלים מרוצים
מעל 30 שנות נסיון
נסיון חיובי ביותר
ברצוננו להודות לך מקרב לב על העזרה והטיפול המסור בבננו ובנו. המקצועיות, האכפתיות, האוזן הקשבת, הידע והניסיון , היו מעל ומעבר. אנו ממליצים בחום לכל מי שצריך אימון בתחום הקשב והריכוז להגיע וללמוד ושפע הניסיון והידע שלך. נהדר שיש אנשים כמוך!!! כל הכבוד!!!

בברכה ובהערכה רבה, לימור ואילן
מטפלת מסורה
עברה שנה מאז שישבתי אצלך בחדר ,בפעם הראשונה, מכונסת במכאוביי, חסרת חדווה ואנרגיות ,מרוסקת מנסיבות משפחתיות ואישיות. אני לא יודעת איך-אבל בכישרון רב הצלחת לקלף מעליי את כל השכבות המכבידות והכואבות שליוו אותי במשך תקופה ארוכה מחיי וגרמו לי לא להבחין בעצמי, ביכולותיי ,בכישורי. אני מוקירה אותך על כך שלימדת אותי ונתת לי כלים להתמודד בצורה עצמאית עם אתגרים, שלא מפסיקים לפקוד אותי . היום אני במקום אחר לגמרי. שנה אחרי אני כבר מבחינה בעצמי ומודעת לערך שיש לי.

תודה גדולה, צילה
ממליצה בחום
ליסה שלום, בהתחלת הקורס חשבתי לא פעם לעצמי, מה היא רוצה? לא הצלחתי לעקוב אחרי חלק מהתובנות שניסית להעביר. לאט לאט נכנסתי לראש שלך וגיליתי עולם ומלואו. הכלים שנתת לנו החלו להתבהר ועם הזמן נעשה בהם שימוש וראה זה פלא! זה עובד! עבדתי עם מס' לא קטן של אנשים ולמרות שחלק לא היו ADD, השתמשתי בכלים שלך וזה היה פשוט נפלא והתוצאות לא אחרו לבוא!

ליסה תודה על מי שאת! תודה על הכל ! שמואל
טיפול מעולה
ליסה גרוסמן היקרה, ברצוננו להודות לך מקרב לב על העזרה והטיפול המסור בבננו ובנו. המקצועיות, האכפתיות, האוזן הקשבת, הידע והניסיון , היו מעל ומעבר. אנו ממליצים בחום לכל מי שצריך אימון בתחום הקשב והריכוז להגיע וללמוד ושפע הניסיון והידע שלך. נהדר שיש אנשים כמוך!!! כל הכבוד!!!

בברכה ובהערכה רבה, משפחת שגב

צרו עימי קשר

כל הדרכים ליצור עימי קשר

לחצו כאן לחיוג

לחצו להשארת פרטים

לחצו לשליחת WhatsApp / SMS